Ládjectiu

L'adjectiu

Resultado de imagen de adjectiu



















1.  Ve a la següent pàgina i fes els exercicis d'autocorrecció sobre l'adjectiu:

                             http://enxaneta.info/activitats/adjectiu-masculi/22

2. Parells de noms contrastats pel gènere:
Per a cada nom, fes dos frases, una amb el nom en masculí i l’altra amb el nom en femení.

• pudor
- La pudor del carrer era molt forta
- El pudor que tens no és bo
• salut
- La salut de la meva padrina és molt bona
• son
- Els meus cosins son de Palma
- Les meves ties son de Bilbao
• terra
- La terra de la meva cosina és molt gran
- El terra està brut
• vall
- La vall és molt gran
• vocal
- La vocal s'ha de estudiar per demà
• fi
- Ara ja arriba el fi de curs
- A la fi ja és final de curs
• guia
- La guia és molt alta
- Allà hi ha el guia
• llum
- La llum del meu quarto és massa fosc
- El llum de l'ordinador no va be
• orde (o ordre)
- Has de tenir el quarto en ordre
• part
- La part del tema és un poc complicat
- Ella ha de acompanyar na Laura el part
• pols
- La pols que hi ha hem fa alergia
- El nin està fet pols
• canal
- El canal de la tele no va massa be
- La canal de l'aigua va plena
• clau
- La clau de ca meva s'ha romput
- El clau s'ha clavat a la pared
• còlera
- La seva còlera és brutal
• coma
- La coma va després
- Ell està amb coma induït
• cremallera
- La cremallera dels calçons s'ha romput
• delta
- L'ala delta està recent pintada
• editoria
- La editoria ha retocat la foto

Comentarios

Entradas populares de este blog

Accentuació

Reportatge

El substantiu